Ωράριο μουσείου: Δευ.- Παρ. 09:00 - 14:00 & 17:00 - 19:00

Εκπαιδευτικά Προγράμματα

Εκπαιδευτικά Προγράμματα

           

Ο σύγχρονος ρόλος του μουσείου είναι κοινωνικός και το καθιστά κέντρο γνώσης, εκπαίδευσης, ψυχαγωγίας, δημιουργικότητας, αισθητικής εμπειρίας, κ.α. Είναι ανοιχτό και προσβάσιμο σε όλους όσοι επιθυμούν να μετέχουν στις υπηρεσίες του. Το σύγχρονο μουσείο εκτός από την επιμέλεια και τη διατήρηση της έκθεσης, προσφέρει και άλλες δραστηριότητες: ξεναγήσεις, εργαστήρια, σεμινάρια, συνέδρια, διαλέξεις, προσωρινές εκθέσεις, μουσικά και θεατρικά δρώμενα, κ.α.. Επίσης το μουσείο βγαίνει «έξω από τους τοίχους» με τις μουσειοσκευές, το διαδανεισμό αντικειμένων κ.α. Μία από τις σημαντικότερες παραμέτρους του κοινωνικού ρόλου των μουσείων είναι ο εκπαιδευτικός τους ρόλος (Hooper-Greenhill 1994). Μέσα από τα εκπαιδευτικά προγράμματα που οργανώνει το μουσείο και με τη συμμετοχή των μουσειοπαιδαγωγών μεταδίδεται η γνώση για τα αντικείμενα της έκθεσης του μουσείου. Η μάθηση κατακτάται μέσα από το παιχνίδι, με τη βοήθεια ειδικά σχεδιασμένου εκπαιδευτικού υλικού, το οποίο παρέχει κίνητρα για έρευνα, ερεθίσματα για την συγκέντρωση πληροφοριών και διάδραση μέσα από ευχάριστες διαδικασίες.

Το Μουσείο Μικρασιάτικου Ελληνισμού «Φιλιώ Χαϊδεμένου» ταξιδεύει τον επισκέπτη στην ιστορία του Ελληνισμού που έζησε και μεγαλούργησε στη Μ. Ασία για σχεδόν 2000 χιλιετίες. Η συλλογή του Μουσείου περιλαμβάνει 1700 περίπου εκθέματα και καλύπτει χρονολογικά διάφορες θεματικές ενότητες της παραμονής των Ελλήνων στην Μ. Ασία, τα οποία εμπλουτίζονται με αφηγήσεις και μαρτυρίες προσφύγων μικρασιατών.

Με θεματική τη ζωή και δράση του Μικρασιάτικου Ελληνισμού πριν τον ξεριζωμό, τον διωγμό και την εγκατάστασή του στην Ελλάδα, επιχειρεί να προσφέρει εκπαιδευτικά προγράμματα που ετοιμάζει και υλοποιεί μουσιοπαιδαγωγός, τη μάθηση γύρω από το θέμα αυτό σε μαθητές, ομάδες παιδιών και νέων και στην κοινότητα γενικά. Μέσα από αυτά, η παρουσίαση της ιστορίας των Μικρασιατών Ελλήνων που έγιναν πρόσφυγες αναζητώντας μια νέα ζωή στη μητέρα Ελλάδα και άλλες χώρες γίνεται με ειδικά σχεδιασμένα προγράμματα που συνδυάζουν την εκπαίδευση και το παιχνίδι.

Στα εκπαιδευτικά μας προγράμματα συμμετέχουν σχολεία αλλά και άλλες ομάδες παιδιών, συνήθως στο πλαίσιο των εκπαιδευτικών τους προγραμμάτων και δραστηριοτήτων, μέσα από οργανωμένες επισκέψεις, οι οποίες προσβλέπουν ταυτόχρονα σε μια ευρύτερη συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς, που θα συμπλήρωνε και θα βελτίωνε τη διαδικασία της μάθησης.

Για να προγραμματίσετε την ξενάγησή σας και του παιδιού σας ή για να δείτε τα προγράμματα που θα μπορέσουν να παρακολουθήσουν τα παιδιά της τάξης σας επικοινωνήστε στα τηλ. 2132049155-6 ή επισκεφθείτε το site του ΠΠΙΕΔ-Μουσείο Μικρασιάτικου Ελληνισμού «Φιλιώ Χαϊδεμένου», όπου εκτός από ένα πλήρες πρόγραμμα και χρηστικές πληροφορίες, μπορείτε να κάνετε και online κράτηση της επίσκεψης σας.

Μουσειοσκευή «Κάποτε στη Μ. Ασία»: Το Μουσείο διαθέτει μουσειοσκευή με θεματική την καθημερινή ζωή στη Μ. Ασία, πριν την καταστροφή της Σμύρνης και τον ξεριζωμό. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί και από τις τρεις βαθμίδες εκπαίδευσης, που διδάσκονται τη μικρασιάτικη ιστορία. Η μουσειοσκευή θα είναι διαθέσιμη για δανεισμό το φθινόπωρο 2018.

ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΕΙ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ   Το Μουσείο Μικρασιατικού Ελληνισμού «Φιλιώ Χαϊδεμένου» πραγματοποιεί τη σχολική χρονιά 2018-2019 το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Σημείο μηδέν», για μαθητές από Ε’ Δημοτικού έως Β΄ Γυμνασίου. Ένα Μουσείο που υπήρξε το όραμα μιας Μικρασιάτισσας, της Φιλιώς Χαϊδεμένου, ένα Μουσείο προσφυγιάς και αναμνήσεων, προσκαλεί τους μαθητές της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης να το γνωρίσουν, μέσα από το εκπαιδευτικό πρόγραμμα, να μάθουν, να αναπτύξουν την κριτική του [...]

ΣΗΜΕΙΟ ΜΗΔΕΝ Εμψυχώτρια : Σοφία Ξυναριανού Κοινό: μαθητές Ε’, ΣΤ’ & Α΄ γυμνασίου Αριθμός ατόμων: 20-25 άτομα (ένα τμήμα) Άξονες – θεματικές: μικρασιατικός πολιτισμός, ιστορία προσφύγων της Μικρά Ασίας, «προσφυγιά» - «μετανάστευση» - «ρατσισμός» Σύντομη περιγραφή εκπαιδευτικού προγράμματος: Κάποιος στέκεται στην προκυμαία. Ετοιμάζεται να φύγει απ’ τον τόπο του. Προσπαθεί να ανασύρει τις μνήμες της προηγούμενης ζωής του. Να αποφασίσει ποιες θα κουβαλήσει μαζί του για να χτίσει τη νέα του ζωή. [...]

Οι παππούδες μας πρόσφυγες, οι γονείς μας μετανάστες, εμείς ρατσιστές; Εμψυχώτρια : Λαζαρίδου Μαριάνθη Κοινό: μαθητές γυμνασίου Αριθμός ατόμων: 20-25 άτομα (ένα τμήμα) Άξονες – θεματικές: μικρασιατικός πολιτισμός, ιστορία προσφύγων της Μικρά Ασίας, «προσφυγιά» - «μετανάστευση» - «ρατσισμός» Σύντομη περιγραφή εκπαιδευτικού προγράμματος: «Τα κείμενα φέρουν μηνύματα, ενώ τα αντικείμενα είναι τα μηνύματα». Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Οι παππούδες μας πρόσφυγες, οι γονείς μας μετανάστες, εμείς ρατσιστ [...]

Μια βαλίτσα με αναμνήσεις.  Ένα κλειδί,  λίγο κανέλλα και μια παλιά φωτογραφία  Παρουσίαση εκπαιδευτικού προγράμματος που απευθύνεται σε μαθητές Ε΄ και Στ΄ Δημοτικού αρχίζει να υλοποιείται, για πρώτη φορά, στο Μουσείο Μικρασιατικού Ελληνισμού «Φιλιώ Χαϊδεμένου», στο Παγκόσμιο Πολιτιστικό Ίδρυμα Ελληνισμού της Διασποράς. Ο πρώτος κύκλος υλοποίησης του εκπαιδευτικού προγράμματος θα πραγματοποιηθεί τις τέσσερις Κυριακές του Φεβρουαρίου (1η, 8, 15 και 22 Φεβρουαρίου 2015). Το παρόν εκπαιδευτικό πρόγ [...]